اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله خراسان/ پیشنهاد خراسان به رئیس جمهور از مشهدالرضا (ع) شروع کنید مقاله

سرمقاله خراسان/ پیشنهاد خراسان به رئیس جمهور از مشهدالرضا (ع) شروع کنید
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - خراسان / « پیشنهاد خراسان به رئیس جمهور از مشهدالرضا (ع) شروع کنید » عنوان یادداشت روز در روزنامه خراسان به قلم مهدی حسن زاده است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
 با ورود به دهه پایانی ماه صفر، مشهد الرضا(ع) مقصد پایانی دو ماه عرض ارادت به ساحت اهل بیت علیهم السلام خواهد بود. دو ماه عزاداری عاشقان حسینی در مناطق مختلف جهان و به ویژه ایران، با حضور گسترده مردم در راهپیمایی اربعین در کربلای معلی به اوج خود می رسد اما پایان بخش این دو ماه دلدادگی، دل ها و قدم هایی است که روانه مشهد الرضا و حرم امام مهربانی ها می شود.
همزمان ایران در آستانه فصلی نو قرار دارد و دولت دکتر پزشکیان با رای اعتماد کامل مجلس به هر 19 وزیر معرفی شده و در شرایطی که وفاق و یکدلی بر فضای قوای سه گانه کشور حاکم است و بسیاری از دلدادگان به ایران و نظام جمهوری اسلامی با وجود اختلاف سلیقه به دولت جدید امید بسته اند، مشهد الرضا(ع) می تواند آغازی بر فعالیت دولت و نخستین مقصد سفر استانی رئیس جمهور باشد.
سفر به استان ها سنتی است که همه روسای جمهور داشته اند. اگرچه در دولت های نهم و دهم سفرهای استانی همراه با مصوبات آن، کلیدواژه «سفر استانی» را به ادبیات سیاسی و حکمرانی کشور وارد کرد اما سفرهای دوره ای روسای جمهور به استان ها و مناطق مختلف کشور در دولت های قبل و بعد از آن نیز برقرار بوده است و از این جهت اصل سفرهای دوره ای رئیس جمهور و مقامات اجرایی به استان ها، پدیده ای است که ادامه خواهد یافت و البته این پدیده در دولت جدید طبیعتا براساس روش و شیوه مورد قبول این دولت انجام خواهد شد.
پیشنهاد خراسان به رئیس جمهور جدید این است که نخستین مقصد سفر استانی خود را مشهد الرضا (ع) و خراسان رضوی قرار دهید. حتی اگر درباره سازوکار سفرهای دوره ای خود به مناطق مختلف کشور هنوز به جمع بندی قطعی نرسیده اید، به دلایل مختلف سفر در این برهه زمانی به مشهد الرضا (ع) می تواند به دلایل زیر ضروری باشد:

1 - به فرموده امام راحل آستان مقدس حضرت امام رضا (ع) مرکز ایران است. مشهد را باید پایتخت معنوی ایران دانست. جایگاه والای رئیس جمهور به عنوان دومین شخص در ساختار حکمرانی کشور و اعتقادی که ایشان به اهل بیت علیهم السلام دارد، ایجاب می کند که با مدد از انفاس قدسی بارگاه منور رضوی و توسل به حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام کار خود را به عنوان رئیس جمهور جدید به همراه کابینه تازه نفس خود آغاز کند.
2 - مشهد الرضا(ع) و استان خراسان رضوی دومین شهر و استان پرجمعیت ایران هستند و پس از حضور مستمری که رئیس جمهور و وزرا در تهران داشته و دارند، سفر به دومین مرکز مهم جمعیتی کشور حق ساکنان این خطه کشور است. علاوه بر این حضور 30 تا 40 میلیون زائر در هر سال که حدود 6 میلیون نفر از این زائران در همین دهه پایانی ماه صفر در مشهد حضور می یابند ایجاب می کند که مشهدالرضا(ع) کانون توجه دولتمردان باشد.
3 - حضور این میزان زائر ایرانی و خارجی در مشهد الرضا(ع) در شرایطی رقم می خورد که زیرساخت های این سرزمین به دلیل نگاه غیرملی دولت ها و مجالس دوره های قبل به مشهد و محرومیت تاریخی این شهر از بودجه های ملی فرسوده شده است. در بسیاری از شاخص های بودجه ریزی، نگاه به مشهد الرضا(ع) مانند سایر شهرهاست و شاخص های جمعیتی عموما از نگاه ساکنان دیده می شود و توجه نمی شود که این شهر به طور مستمر بین یک تا 2 میلیون ساکن بیشتر از جمعیت خود در قالب زائر دارد که تقاضای آن ها برای بسیاری از زیرساخت ها به تقاضای ساکنان شهر اضافه می شود. این در حالی است که خراسان رضوی و مسیرهای منتهی به مشهد الرضا(ع) از جهت زیرساخت های آزادراهی و ریلی فقیر است و برخی پروژه های مهم مثل آزادراه حرم تا حرم در دهه گذشته بیشترین پیشرفت را در سایر استان ها و کمترین پیشرفت را در محدوده خراسان رضوی داشته است. به این موارد وضعیت وخیم منابع آبی، معضلات تغییر اقلیم و کمبود سرانه های پزشکی و آموزشی را در استان می توان اضافه کرد. از این منظر نیز حضور هیئت دولت و شخص رئیس جمهور و رصد مستقیم این کمبودها ضروری است.
4 - از گذشته تاکنون معضل حضور اتباع در این استان و هزینه های مادی آن ها موضوعی بوده که آن هم چندان در محاسبات مسئولان بودجه ریزی و توزیع منابع و امکانات دیده نشده است. اکنون و در یکی دو سال اخیر که شاهد موج ورود گسترده تر اتباع به شکل غیرقانونی و غیررسمی هستیم، مسئله بغرنج تر شده است و با توجه به تبعات اقتصادی و بعضا امنیتی این موضوع، توجه مسئولان ارشد اجرایی و تدابیر آن ها برای مدیریت این مسئله نیز ضروری است.
در نهایت پایان دو ماه دلدادگی عزاداران حسینی در مشهد امام رضا(ع) و ضرورت توجه ویژه دولتمردان به مشهدالرضایی که میزبان حضور گسترده زائران است و همزمان ضرورت استعانت دولت جدید از انفاس قدسی رضوی برای شروع فعالیت خود، ایجاب می کند که رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر پزشکیان، نخستین سفر استانی خود را به مقصد حرم امام مهربانی ها انجام دهد تا ضمن رصد وضعیت این شهر و این استان در شلوغ ترین روزهای خود و مشاهده کمی ها و کاستی های تاریخی این دیار، ضمن مدد گرفتن از محضر ولی نعمت همه ما ایرانی ها حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نخستین تصمیمات خود را برای تسهیل زیارت به پایتخت معنوی ایران اتخاذ کرده و با انرژی فراوانی که از انفاس قدسی حریم رضوی کسب می کند برای کار و تلاشی 4 ساله در خدمتگزاری به ملت بزرگ ایران مجهز شود.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1268000/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نقشه محرمانه نظامیان تل‌آویو برای مرزهای جنوبی لبنان

معامله اوکراین و جبهه النصره؛ پهپاد در ازای اعزام تروریست‌ها

اظهارات مهم معاون رئیس جمهور درباره آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای

مسعود فراستی و رضا کیانیان؛ دلِ پُر از دوران سه ساله

کمبود دارو برای بیماران سرطانی

استراتژی پرهزینه کی‌‏یف

گروسی: به‌زودی به تهران سفر می‌کنم

پزشک شدن به شرط ضمانت

میانگین هزینه‌ سالانه‌ خانوارهای ایرانی اعلام شد

ورود متولدین دهه‌های مختلف به «جوکر 2»!

یادی از قدیم‌ها با «وضعیت سفید»

عراق پایگاه نفوذ ایران در خاورمیانه

خاطره بازی کامبیز دیرباز با زنده یاد صدرالدین حجازی

دوبله حامد آهنگی و الیکا عبدالرزاقی روی ویدئوی شهاب حسینی

زنگ بزنید 110 بگید حال هاشم آقا اصلاً خوب نیست!

استقبال قائم‌مقام وزارت‌ خارجه نروژ از تمایل پزشکیان برای تعامل با کشورهای غربی

رئیس سازمان انرژی اتمی: تعداد بازرسان در ایران با هیچ کجا قابل مقایسه نیست

اولین باری که رهبر انقلاب شعر «علی ای همای رحمت» را شنیدند

کتابی که به کودکان درس خودشناسی می‌دهد

تفنگ‌های حقیقی و خواهرهای دلتنگ

رئیس جدید مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌ جمهوری منصوب شد

انتقاد تند خبرگزاری تسنیم به مجری نشست خبری رئیس‌جمهور: قرعه‌کشی، «نمایشی» بود

نظرسنجی عجیب صداوسیما علیه رئیس‌جمهور بعد از نشست خبری/ عکس

جشنواره "دختر و بابا" نقطه آغاز یک پروژه فرهنگی

گزارش «سازندگی» درباره حضور مهاجران افغانستانی‌ در تهران

رقص ممنوعه سهراب در سریال «گردن زنی» اجرا شد!

سعید جلیلی: موضوع امروز کشور، تبدیل کردن زندان اوین به دانشگاه نیست

حمله «جوان» به «فراستی»: مسعود جان! سفره امریکا چرب‌تر بود؟!

آدم‌کشی با اسلحه

قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی مشخص شد

سپند امیرسلیمانی در قسمت جدید سریال «لالایی»

جدیدترین اظهارات گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی: باید دست دولت را باز بگذاریم

مسئله بچه‌های مسئولین

مخالفت خانواده‌های اسرای صهیونیستی با تعیین «گدعون ساعر» به عنوان وزیر جنگ

اوکراین ارتباط با عامل سوءقصد علیه ترامپ را رد کرد

صدف اسپهبدی در سریال بازنده

پزشکیان: برای تامین معیشت مردم، شب و روز نمی‌شناسیم

حمله موشکی از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی

پژمان جمشیدی، بدلکار رقص استخدام کرد!

چهره ها/ تیپ خاص نیما شعبان‌نژاد در اکران سریال بازنده

دیدار نماینده ویژه پوتین با دبیر شورای عالی امنیت ملی برای پیگیری توافقات کریدوری

انتقاد وزیر اقتصاد از بدقولی روسیه برای سرمایه‌گذاری در ایران

حواشی نخستین نشست خبری رئیس‌جمهوری را مشاهده کنید

بازتاب نشست خبری پزشکیان در رسانه‌های انگلیسی‌ زبان

ترامپ: لفاظی‌های هریس و بایدن دلیل سوء قصد به من بود

معلم کلاس اول چطور در روحیه کودکان تاثیر می گذارد؟

نماینده جنبش امل در تهران با عراقچی دیدار کرد

پاسخ سفارت ایران در لندن به ادعایی درباره همکاری هسته‌ای مخفیانه ایران و روسیه

رسانه‌ها درباره ناترازی برق، گاز و بنزین به ما کمک کنند و ایده دهند

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی