اخبار محرمانه

آخرين مطالب

جا به جایی بازیگران نقش‌های کلیدی سریال «سرزمین مادری» فرهنگی اجتماعی

جا به جایی بازیگران نقش‌های کلیدی سریال «سرزمین مادری»
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - فیلم نیوز / حاشیه‌های توقیف سریال «سرزمین مادری» در زمان پخش اولیه ، پیامدهای بسیاری داشت تا جاییکه تولید فصل سوم آن را به شکلی کامل تحت تاثیر قرار داد تا جاییکه کمال تبریزی برای ادامه مسیر ناگزیر به تعویض تعدادی از بازیگران نقش‌های اصلی سریالش شد. او به ناچار بازیگرانی چون آرش مجیدی، زنده‌یاد سعید راد، مهران رجبی، کورش سلیمانی و…. را جایگزین شهاب حسینی، فرهاد قائمیان، محسن تنابنده و محمدرضا فروتن کرد.
 سال 92 که «سرزمین مادری» پس از چند قسمت توقیف شد، وقفه ای در ادامه ساخت آن به وجود آمد. همین ماجرا به همراه دلایل دیگر، باعث شد برخی بازیگران از پروژه جدا شوند و کمال تبریزی از بازیگرانی دیگر دعوت به همکاری کرد. البته موردی مثل حضور شهاب حسینی به جای علی شادمان در فصل دوم، ربطی به فرامتن ندارد و کارگردان باید به اقتضای جوان شدن شخصیت، سراغ بازیگری دیگر می رفت. ویژگی مهم «سرزمین مادری» این است که تبریزی بازی های خوبی از بازیگران هر سه فصل گرفته. سوژه گزارش امروز بررسی عملکرد بازیگران تعویض شده است و در ادامه درباره بازیگران جدید نیز خواهیم نوشت. زنده یاد سعید راد نیز به جای فرهاد قائمیان بازی کرده که در ستون مجاور به این جابجایی اشاره شده.
رهی | شهاب حسینی | آرش مجیدی
بار درام «سرزمین مادری» بر دوش رهی اردکانی است که در فصل اول، علی شادمان به زیبایی ایفاگر دوران کودکی و نوجوانی او شد. در فصل دوم، شهاب حسینی نیز عملکردی تحسین ‌آمیز داشت و حالا نوبت به آرش مجیدی رسیده. او خیلی زود جای خود را در قامت رهی پیدا کرد و رفتار و گفتارش پذیرفته شد. دلیل، چیزی نیست جز سابقه، تبحر و تجربه این بازیگر. او همچنین صاحب قیافه‌ ای همراهی‌ برانگیز است و اصطلاحا به دل می‌ نشیند. پس این ویژگیِ ذاتیِ مجیدی نیز به کمک موفقیت رهی در فصل سوم «سرزمین مادری» آمده.

تیمسار عبدالرضا بهادری | فرهاد قائمیان | زنده‌یاد سعید راد
در فصل سوم سعید راد در نقش تیمسار عبدالرضا بهادری حضور یافت. این شخصیت که در سری اول و دوم سرهنگ بود را فرهاد قائمیان بازی کرد و عملکردی ویژه از خود به جا گذاشت. عبدالرضا بهادری سردمدار جفا در حق رهی است و همچنان روی او حساسیت دارد. هر چه سریال «سرزمین مادری» جلوتر می رود ارزش های بازی مرحوم راد بیشتر به چشم می آید؛ یک نظامی خسته و عبوس و نگران از اعتراضات مردم و سرگردانی آخرین شاه ایران. گویا چهره شخصیت او آیینه ای است از وضعیت ایران در اواخر دهه 50 . و چه درست و اصولی این اتفاق در بازی سعید راد رخ داده است. حالا درست پس از شروع چند قسمت از «سرزمین مادری» دیگر سعید راد بین مان نیست؛ چه تلخ. بازی او در این سریال یادآور روزهای اوج است… روحش شاد.
راضیه | الهام حمیدی | گلچهره سجادیه
در قسمت‌ های ابتدایی فصل اول «سرزمین مادری»، نقش مادرخوانده رهی (راضیه) برعهده الهام حمیدی بود که مجبور به ترک وطن شد. نقش پیری راضیه در سری سوم را گلچهره سجادیه ایفا کرد. این تعویض را به جرات می توان بهترین جابجایی در کل سریال دانست که هفته گذشته و همزمان با قدرت نمایی سجادیه به تفصیل عملکردش را شرح دادیم. گلچهره سجادیه برای روایت سرنوشت تلخ و هولناک راضیه در شوروی، استفاده‌ ای کامل از ابزار بیان و بدن برد و همه احساسات شخصیت از خشم، ترس، تنفر و… را در نگاه و چهره‌ اش جمع کرد. در نهایت مخاطب نه تنها پی به گذشته شوم راضیه برد، بلکه فهمید چرا او از یک زن مهربان و معصوم تبدیل به انسانی تند مزاج و به گفته خودش بی‌حیا شده است.
سید حشمت | محمد رضا فروتن | کوروش سلیمانی
پای او از فصل دوم به سریال باز شد و یکی از رفقای رهی در مبارزات انقلابی بود. محمدرضا فروتن با نقش سید حشمت یکی از بهترین حضورهای خود مقابل دوربین را به ثبت رساند و تحسین هم شد. در فصل سوم «سرزمین مادری» کوروش سلیمانی نقش سید حشمت را برعهده دارد که حالا بیش از گذشته مشغول فعالیت سیاسی است و در منبرهای خود از مسائل روز می گوید و برابر حکومت قد علم کرده. طبعا این شخصیت با حضور فروتن جذابت تر بود اما فارغ از قیاس، سلیمانی هم مختصات کاراکتر را درست ارائه کرده.
مرتضی | محسن تنابنده | مهران رجبی
محسن تنابنده در اواخر فصل یک و نیز فصل دو ایفاگر نقش مرتضی، داماد اوس حسین بود. او موفق شد شمایل یک مرد منفعت طلب را به شکل اصولی ایفا کند. با این حال آدرس بازیگری تنابنده، «سرزمین مادری» نیست و این سریال در کارنامه ‌اش تبدیل به اتفاقی یگانه نشد. در سری سوم مهران رجبی جایگزین او شده است. درباره مهران رجبی باید گفت ایرادی فاحش بر عملکردش وارد نیست. از قضا، در حفظ راکورد مرتضی، مثل حالات ظاهری و نیز مختصات اخلاقی او، خوب عمل کرده. این شخصیت همچنان هم فرصت ‌طلب است!
جمیله| هنگامه قاضیانی | پریوش نظریه
بازی هنگامه قاضیانی در نقش جمیله، یکی از امتیازات ویژه فصل اول «سرزمین مادری» بود. او خالق شخصیت بانویی متمول شد که در عین مهربانی و رفتار های زیبنده، رنگی از حسادت و بدجنسی نیز داشت. بازیگر مرزی دقیق میان ویژگی‌ های متضاد کاراکتر کشید. حالا و در فصل سوم، پریوش نظریه را در قامت جمیله می ‌بینیم. بر اساس قسمت های ابتدایی فصل سوم، می‌ توان پی برد جمیله در آستانه پیری، کج خلق شده و دخترش از دست رفتار های او دلخور است. پریوش نظریه کارنامه‌ ای درخشان دارد و این جا هم از پس ماموریت برآمده است.
محمود رضا بهادری | پژمان بازغی | سید مهرداد ضیایی
دو فصل ابتدایی «سرزمین مادری» تبدیل به اتفاق خوب کارنامه پژمان بازغی شد. او در نقش محمود رضا بهادری ویژگی های یک مرد خوش گذران و در عین حال دشمن با خانواده را به شکل اصولی عرضه کرد. در سری سوم این نقش به سید مهرداد ضیایی رسیده و او در حالی می بینیم که زن جدید گرفته و همچنان رنگی از خوش گذرانی و بی خیالی در رفتار دارد. شاید به گذشتن چند قسمت این کاراکتر جا بیفتد.
عباس | روح الله حقگوی لسان | بابک حمیدیان
روح‌الله حقگوی‌لسان در سری دوم «سرزمین مادری» نقش عباس یکی از دوستان مبارز رهی را برعهده داشت و موفق هم بود. در سری سوم بابک حمیدیان جایش را گرفت که البته سهمش از سریال فقط چند قسمت بود و کشته شد. حمیدیان مثل همیشه خوب بود!
فصل سوم سریال «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی براساس فیلمنامه‌ای از علیرضا طالب‌زاده تولید شده که این شب‌ها ساعت 20.30 روی آنتن شبکه سه می‌رود.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1257812/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بزرگ‌ترین شگفتی سال خاورمیانه

جزئیات طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال دائمی محور فیلادلفیا

عصرایران نوشت: از بازرگان تا عشقی!

گسترده‌ترین تظاهرات در تل آویو از آغاز جنگ غزه

پزشکیان خاتمی نیست

رانت مومنانه

رقابت با همسایه طماع

ژست های امیر آقایی در مراسم اکران یک فیلم

پزشکیان: اگر توان دفاعی را نداشتیم، جنایتکاران علیه مردم ما جنایات می‌کردند

سد بلند بازدارندگی حزب‌الله لبنان

جنین با تلی از ویرانه؛ عقب‌نشینی صهیونیست‌ها پس از 10 روز

شیر طلایی ونیز به فیلم آلمودوار رسید

خبر بد برای "هاشم" و "سهراب"

رئیس سابق کمیسیون اصل 90: اگر عشقی آن موقع که تذکر دادم، برکنار شده بود نه مال مردم می‌رفت، نه آبروی خودش

اعلام خط قرمز ایران

خشم مردم فرانسه از تصمیمات ماکرون

چهره ها/ تغییر قیافه مجری زن تلویزیون بعد از 23 سال

"بهبود" گیر افتاد!

قحطی بنزین در شهرهای شمالی

اولین اظهارنظر مدیرعامل تلگرام پس از آزادی

بی‌تفاوتی بازار به استعفای عشقی

تجمع معترضان مقابل محل اقامت نتانیاهو

چین خطاب به آمریکا: ما تهدید نیستیم بلکه یک فرصت می باشیم

مطهرنیا: با یک تلفن از دانشگاه آزاد قم اخراج شدم

پاسخ رهبر انقلاب به گزارش عملکرد ستاد اجرایی فرمان امام: از آقای فتاح تشکر شود

واکنش ثابتی به حواشی انتشار فرم انصرافش از وام مسکن

رکوردزنی تهران در آمار شاغلان فقیر

نفی دوقطبی‌سازی

تحلیل مسعود نیلی از ترس مواجهه با ناترازی‌های اقتصاد ایران

چهره ها/ عکس جدید از یاسمنِ سریال لحظه گرگ‌ و‌ میش

تصورتان از تایلند چیست؟

بذل‌وبخشش فرانسه از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای اوکراین

حمله پهپادی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر 91 ارتش رژیم صهیونیستی

خانواده‌های اسرای اسرائیلی: نتانیاهو در حال کارشکنی در مذاکرات غزه است

امیر آقایی در اکران مردمی فیلم «کارزار»

حضرتی گزارش داد؛ مسئولیت برگزاری نخستین نشست خبری پزشکیان با کیست؟

سخنگوی مرکز مبادله: بیش از 25 هزار قطعه سکه فروخته شد

ویدئویی دردناک از کودکانی که در اردوگاه پناهندگان النصیرات مجروح شدند

فرود جنگنده های آلمان در فنلاند در 180 کیلومتری مرز روسیه

9 ضربه ایران به تروریست‌ها؛ سه مقر گروهک‌‌ها در استان سلیمانیه تخلیه شد

تحلیل احمد میدری از خطای بزرگ ایران در مسیر توسعه

وزیر تعاون: یارانه 13 هزار معلول به‌زودی پرداخت می‌شود

جنایات وحشیانه اسرائیل در زندان‌ها علیه فلسطینیان

واکنش سخنگو و معاون پارلمانی دولت رئیسی به «وام عشقی»

سخنرانی کمتر دیده‌شده آیت‌الله خامنه‌ای در دومین سالگرد واقعه کشتار 17 شهریور

روایت تجارت نیوز از رکوردشکنی تعداد و مبلغ تراکنش های بانکی

29 درصد صهیونیست‌ها در سودای مهاجرت از سرزمین های اشغالی

تظاهرات هزاران هوادار فلسطین مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن

کمی پشت صحنه شهرزاد ببینیم!

اولین تصویر از اکبر عبدی در «ماه عسل» منوچهر هادی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی