اخبار محرمانه

آخرين مطالب

روزنامه اصولگرا: اطرافیان پزشکیان باور راستینی به خود او ندارند تحلیل ویژه

روزنامه اصولگرا: اطرافیان پزشکیان باور راستینی به خود او ندارند
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - روزنامه جوان /متن پیش رو در جوان منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
رئیس‌جمهور منتخب دیروز بعد از حضور در مجلس، شرح کوتاهی از سازوکار انتخاب وزیران داد و تأکید کرد که «کار سختی است واقعاً»! اما سخت‌ترین کار او به باور من انطباق شورای به‌اصطلاح راهبری با ارکان نظام است؛ شورایی که نیمی از آنان سخنان ثبت‌شده درباره «سقوط نظام» دارند و پشت به نظام کرده بودند تا این سقوط دردناک را نبینند، اما حالا «ناگهان» در خود توانایی شگرف ارتفاع‌دادن به نظام را یافته‌اند! می‌توان استدلال کرد کسانی که در اطراف دکتر پزشکیان تجمع کرده‌اند، باور راستینی به خود او ندارند! او نیز به احتمال زیاد این حقیقت را درک کرده و برای همین چندین‌بار یادآور شده است که کسی نمی‌تواند به او دیکته کند و باید کسانی انتخاب شوند که با ارکان نظام بتوانند هماهنگ عمل کنند. کسی که به این حقیقت باور داشته باشد، به‌خوبی می‌داند که از آن شورا خروجی اینچنینی، سخت به دست می‌آید، مگر با دخالت مستقیم خود رئیس‌جمهور در پالایش گزینه‌ها قبل از اعلام رسمی. اگر شرحی از چگونگی قرارگرفتن و درواقع چسبیدن اصلاح‌طلبان به پزشکیان داده شود، خواهیم فهمید که چرا مشکل اصلی او در آینده همان‌ها هستند، نه انتخاب وزیرانی کارآمد و هماهنگ. 
اصلاح‌طلبان که اکنون هویتی دیگرگون شده دارند و این نام فقط عاریتی است از گذشته، در شرایط بسیار رقت‌انگیزی به‌سر می‌بردند. نظام را در خط آخر سقوط می‌دیدند. اما به خودشان هم عناوین «سقوط‌کرده» و «ناتوان از عرضه ایده‌های جدید و باورپذیر» و «فاقد پایگاه اجتماعی» می‌دادند. شاید نظام را آیینه‌ای از خودشان می‌دیدند! بر سر تعیین رئیس جبهه اصلاحات به جان هم افتادند و بخشی از آن‌ها که سعی می‌کردند نشان دهند از آن ایده‌های سکولارسازی نظام فاصله گرفته‌اند و اکنون به جای اصلاح‌گری به «بهبودگری» روآورده‌اند، بخش افراطی حلقه اطرافیان خاتمی را دیکتاتور‌هایی شبیه یلتسین و رجوی نامیدند. گروه جدیدی از آن‌ها با نام «روزنه‌گشا» تصمیم گرفت در انتخابات مجلس شرکت کند، اما با اخم تند حلقه تندرو روبه‌رو شدند. میانه‌رو‌های آنان حتی علیه اینکه تندرو‌ها نقش براندازان را بازی می‌کنند یا به براندازی امید دارند، مصاحبه‌ها کردند.
بازگشت به قدرت برای آنان امری محال شده بود، و حتی به پنج سال دیگر هم فکر نمی‌کردند. تا اینکه ورق برگشت و انتخابات ریاست‌جمهوری کلید خورد. اما بازهم در نوشته‌های خود رئیس‌جمهور جدید را «از قبل‌انتخاب‌شده» می‌دانستند و شانس مخبر و قالیباف را بالاتر از هر گزینه احتمالی دیگر می‌دیدند. سپس مخبر نیامد و پزشکیان احراز شد. دقیقاً یک روز تمام هیچ‌صدای مشخصی از آن‌ها شنیده نشد. پشت‌صحنه مشغول غلبه بر غافلگیری خود بودند. بالاخره با این ایده که چیزی برای از دست‌دادن ندارند، پشت پزشکیان ایستادند. بحث سقوط را موقتاً کنار گذاشتند. به‌یکباره وحدت عجیبی شکل دادند. این از هنر‌های آنهاست. دیگر نه یلتسینی بود و نه رجوی. نه برانداز‌ها شماتت شدند و نه تحریم‌کنندگان سه انتخابات قبل! بار‌ها نوشتند که اگر مخبر آمده بود، شانس اول بود و حالا که نیامد، اگر نامزد‌های رقیب ائتلاف کنند، پزشکیان شانسی ندارد. در مرحله دوم گفتند اگر جلیلی به نفع قالیباف کنار می‌رفت باز هم این قالیباف بود که پیروز می‌شد. اما شد آنچه که شد.
اکنون آن‌ها فرصت یافتند که این پیروزی را پیروزی خود بدانند. رقیب هم نجیب بود، و برخلاف خودشان که رئیس‌جمهور شهید را «استصوابی و حداقلی» نامیدند، وارد این جدل‌ها نشد. با آنکه هر رئیس‌جمهوری، استصوابی است و حداقلی‌بودن هم با رقم بالاتر اتفاق افتاد و به علاوه خودشان عنوان شانسی (اشاره به احتمال ائتلاف رقیب) را اضافه کرده بودند. تا اینجای کار شگفتی اصلی این بود که چگونه باورمندان به سقوط، کار نجات را دست گرفته‌اند! جناح موسوم به جبهه انقلاب نهایت همراهی و همدلی و پشتیبانی را از پزشکیان به‌عمل آورد؛ چیزی تقریباً کم‌سابقه حتی برای رئیس‌جمهور شهید.
سخنان دیروز رهبر معظم نیز حمایت‌ها را اکمل کرد، آنجا که موفقیت و پیروزی رئیس‌جمهور منتخب را «پیروزی همه ما» [ملت و قوای دیگر]دانستند و مجلس را به کار فوری «رأی به کابینه‌ای که آقای پزشکیان حفظه‌الله ارائه خواهند کرد» فرمان دادند. در چنین بهشتی که همه چیز بر وفق مراد است، چرا انتخاب وزیران کارآمد «واقعاً» باید سخت باشد؟! معتقدم آنچه نگرانی‌های رئیس‌جمهور منتخب را افزون ساخته است، شیوه هماهنگ کردن شورایی متشکل از سکولاریست‌ها، «عیب‌جویان» به اقدام راهبردی مجلس، کسانی که دنبال ساختن کلاه از آشوب پاییزی بودند، «پیرمرد‌های فرصت‌طلب وزارت» و قماشی از این انواع با ارکان نظام است. ارکان که بحمدالله از سقوط نجات یافته و مستحکم شده است، حال باید بین این ارکان و آن دسته انتخاب کرد. دکتر مسعود پزشکیان بسیار عاقل‌تر از اطرافیان خود است. فقط باید مانند پیرمرد اصلاحات، بهزاد نبوی به اطرافیان او گفت پزشکیان خود صلاح مملکت خویش را بهتر می‌داند، اگر شما به دولت آینده چونان گوشت قربانی نگاه نکنید.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1255528/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بزرگ‌ترین شگفتی سال خاورمیانه

جزئیات طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال دائمی محور فیلادلفیا

عصرایران نوشت: از بازرگان تا عشقی!

گسترده‌ترین تظاهرات در تل آویو از آغاز جنگ غزه

پزشکیان خاتمی نیست

رانت مومنانه

رقابت با همسایه طماع

ژست های امیر آقایی در مراسم اکران یک فیلم

پزشکیان: اگر توان دفاعی را نداشتیم، جنایتکاران علیه مردم ما جنایات می‌کردند

سد بلند بازدارندگی حزب‌الله لبنان

جنین با تلی از ویرانه؛ عقب‌نشینی صهیونیست‌ها پس از 10 روز

شیر طلایی ونیز به فیلم آلمودوار رسید

خبر بد برای "هاشم" و "سهراب"

رئیس سابق کمیسیون اصل 90: اگر عشقی آن موقع که تذکر دادم، برکنار شده بود نه مال مردم می‌رفت، نه آبروی خودش

اعلام خط قرمز ایران

خشم مردم فرانسه از تصمیمات ماکرون

چهره ها/ تغییر قیافه مجری زن تلویزیون بعد از 23 سال

"بهبود" گیر افتاد!

قحطی بنزین در شهرهای شمالی

اولین اظهارنظر مدیرعامل تلگرام پس از آزادی

بی‌تفاوتی بازار به استعفای عشقی

تجمع معترضان مقابل محل اقامت نتانیاهو

چین خطاب به آمریکا: ما تهدید نیستیم بلکه یک فرصت می باشیم

مطهرنیا: با یک تلفن از دانشگاه آزاد قم اخراج شدم

پاسخ رهبر انقلاب به گزارش عملکرد ستاد اجرایی فرمان امام: از آقای فتاح تشکر شود

واکنش ثابتی به حواشی انتشار فرم انصرافش از وام مسکن

رکوردزنی تهران در آمار شاغلان فقیر

نفی دوقطبی‌سازی

تحلیل مسعود نیلی از ترس مواجهه با ناترازی‌های اقتصاد ایران

چهره ها/ عکس جدید از یاسمنِ سریال لحظه گرگ‌ و‌ میش

تصورتان از تایلند چیست؟

بذل‌وبخشش فرانسه از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای اوکراین

حمله پهپادی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر 91 ارتش رژیم صهیونیستی

خانواده‌های اسرای اسرائیلی: نتانیاهو در حال کارشکنی در مذاکرات غزه است

امیر آقایی در اکران مردمی فیلم «کارزار»

حضرتی گزارش داد؛ مسئولیت برگزاری نخستین نشست خبری پزشکیان با کیست؟

سخنگوی مرکز مبادله: بیش از 25 هزار قطعه سکه فروخته شد

ویدئویی دردناک از کودکانی که در اردوگاه پناهندگان النصیرات مجروح شدند

فرود جنگنده های آلمان در فنلاند در 180 کیلومتری مرز روسیه

9 ضربه ایران به تروریست‌ها؛ سه مقر گروهک‌‌ها در استان سلیمانیه تخلیه شد

تحلیل احمد میدری از خطای بزرگ ایران در مسیر توسعه

وزیر تعاون: یارانه 13 هزار معلول به‌زودی پرداخت می‌شود

جنایات وحشیانه اسرائیل در زندان‌ها علیه فلسطینیان

واکنش سخنگو و معاون پارلمانی دولت رئیسی به «وام عشقی»

سخنرانی کمتر دیده‌شده آیت‌الله خامنه‌ای در دومین سالگرد واقعه کشتار 17 شهریور

روایت تجارت نیوز از رکوردشکنی تعداد و مبلغ تراکنش های بانکی

29 درصد صهیونیست‌ها در سودای مهاجرت از سرزمین های اشغالی

تظاهرات هزاران هوادار فلسطین مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن

کمی پشت صحنه شهرزاد ببینیم!

اولین تصویر از اکبر عبدی در «ماه عسل» منوچهر هادی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی