اخبار محرمانه

آخرين مطالب

بانوی اصلاح‌طلب: پزشکیان از همین مجلس آمده و با آن تعامل خواهد کرد مصاحبه های ویژه

بانوی اصلاح‌طلب: پزشکیان از همین مجلس آمده و با آن تعامل خواهد کرد
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ایلنا / یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در کارگروه امور زنان اعضای کارگروه شامل نخبگان دانشگاهی و غیر دانشگاهی، نمایندگان زنان، جامعه کارگری، اقلیت‌ها، بخش خصوصی، فعالان جامعه مدنی و از این نوع عناوین است که یک ترکیب نزدیک 20 نفره را شامل می‌شود. بر مبنای این مشخصه‌ها اعضا انتخاب شدند و جلسات تشکیل شده است. نمایندگان زنان در تمام کارگروه‌ها حضور دارند اما در کارگروه زنان غالباً همه از زنان هستند.
زهرا صدراعظم نوری عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا، درباره شورای راهبری انتقال دولت و عملکرد آن گفت: تشکیل کارگروه‌ها که ذیل کمیته‌های پنجگانه تعریف شده است بر اساس دستورالعمل‌هایی است که شورای راهبری تعیین و ابلاغ کرده است. بر مبنای آن دستورالعمل هر کارگروهی متشکل از افرادی است که برای عناوینی انتخاب خواهند شد به عنوان مثال در کارگروه امور زنان اعضای کارگروه شامل نخبگان دانشگاهی و غیر دانشگاهی، نمایندگان زنان، جامعه کارگری، اقلیت‌ها، بخش خصوصی، فعالان جامعه مدنی و از این نوع عناوین است که یک ترکیب نزدیک 20 نفره را شامل می‌شود. بر مبنای این مشخصه‌ها اعضا انتخاب شدند و جلسات تشکیل شده است. نمایندگان زنان در تمام کارگروه‌ها حضور دارند اما در کارگروه زنان غالباً همه از زنان هستند.
کسانی که در کارزار انتخاباتی شرکت کردند تا انتهای مسیر ، پزشکیان را همراهی و کمک کنند
وی در خصوص عدم حضور برخی از چهره‌هایی که در جریان انتخابات فعالیت داشتند و بعد از آن اعلام کردند که در دولت نقشی نخواهند داشت، تصریح کرد: ما اگر معتقد به دموکراسی و آزادی باشیم به نظرم این حق را باید برای فرد فرد شهروندان قائل باشیم که اگر علاقمند هستند در ستادها حضور پیدا کنند و فعالیت کنند، همچنین کارزار انتخاباتی را رونق ببخشند و بعد از پایان کارزار به فعالیت در راستای همان کارزار ادامه دهند یا نخواهند ادامه دهند. به هر حال شرایط افراد متفاوت است. ممکن است خودشان یک ماموریتی را برای یک مقطعی در نظر بگیرند و برنامه‌ای برای ادامه آن نداشته باشند. خیلی خوب است، همه کسانی که در کارزار انتخاباتی شرکت کردند تا انتهای مسیر دولت چهاردهم آقای پزشکیان را همراهی و کمک کنند و با همفکری و همراهی آنها هم دولت بتواند کابینه خوبی را تدارک ببیند و تشکیل دهد و هم اینکه با ارائه نظرها، برنامه‌ها و دیدگاه‌ها در تقویت برنامه‌های دولت برای رسیدن به اهدافش مشارکت کنند.

کسانی که ذینفع هستند در کمیته‌ها حضور نداشته باشند
صدراعظم نوری درباره پیشنهاد اخیر بهزاد نبوی مبنی بر منع اعضای کمیته‌ها از حضور در کابینه دولت چهاردهم، گفت: آقای نبوی یکی از سرمایه‌های کشور هستند. دارای تجاربی هستند و همیشه در بزنگاه‌ها توصیه‌هایی می‌کنند که آن توصیه‌ها می‌تواند در جلوگیری از وقوع یکسری مشکلات و برون رفت از برخی مسائل بسیار موثر باشد. نکته دوم اینکه اگر بخواهیم این روند سالم جلو برود که تاکنون اینطور بوده و در کمال سلامت و شفافیت شروع شده و ادامه پیدا کرده است، باید تلاش کنیم که بر اساس آن دستورالعمل‌ها حرکت کنیم و سهم خواهی اتفاق نیفتد.
وی افزود: در واقع باید کسانی که برای وزارتخانه‌ها ذینفع هستند در کمیته‌ها حضور نداشته باشند؛ همانطور که دستورالعمل‌ها هم این را می‌گوید. افراد بر اساس ویژگی‌هایی که دارند، بر اساس تجارب و تحصیلات و تخصص‌شان می‌توانند در کمیته‌ها حضور پیدا کنند و حتی شامل آن شاخصه‌ها می‌شوند. منتها وقتی که علاقمند هستند که کاندیدا باشند، طبیعی است که باید از کمیته‌ها یا کارگروه‌ها کناره بگیرند تا تصمیم‌گیران و کارشناسان بتوانند نظر کارشناسی‌شان را در یک فضای کاملاً آرام، به دور از سهم‌خواهی و تعارض منافع در کارگروه‌ها بدهند و افراد اصلح و افرادی که بهترین ویژگی‌ها را دارند، پیشنهاد شوند.
پزشکیان از همین مجلس آمده و با آن تعامل خواهد کرد
این فعال اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که همکاری قوای سه‌گانه با استقرار دولت چهاردهم چگونه خواهد بود، بیان کرد: ما امیدواریم همانطور که رهبری توصیه کردند و تاکید داشتند و همانطور که مشی و روند آقای پزشکیان هست، همه مردم ایران، همه دستگاه‌های ذیربط، نهادها و سایر قوا همکاری کنند و با همکاری و تعامل ایرانی ساخته خواهد شد که مشکلاتش را پشت سر می‌گذارد و چالش‌ها را رفع می‌کند. همانطور که آقای پزشکیان در طول انتخابات و کمپین انتخاباتی خود در کمال اخلاق و با درایت و سعه صدر برخورد کردند و هیچ رفتار غیراخلاقی، آزاردهنده و گزنده‌ای نداشتند، بعد از انتخاب‌شان هم همین رویه را ادامه می‌دهند. کما اینکه گفتند من با هیچکس جنگ ندارم با کسی نمی‌جنگم، روی گشاده دارند و دست‌شان را به سوی همه گروه‌ها دراز کردند. حتی در این مرحله که مرحله فراخوان است برای ارائه پیشنهادهای کابینه از همه جریان‌های فکری و رقبا درخواست کردند که گزینه‌هاشان را پیشنهاد کنند. به نظر می‌آید با روحیه‌ای که ایشان دارد و ایشان سال‌ها در مجلس بودند، کاملاً مجلس را می‌شناسند و اتفاقاً از همین مجلس هم آمدند و با تعاملی که ایشان با مجلس می‌کنند، ان‌شاالله مشکلی نخواهد بود و با تعامل با رئیس مجلس و نمایندگان مجلس، کابینه می‌تواند رای مناسبی را اخذ کند.
هیچ چیز مشخص نیست، آنچه گفته می‌شود، گمانه زنی است
وی درباره گزینه‌های احتمالی برای وزارتخانه‌ها خاطرنشان کرد: هیچ چیز الان مشخص نیست، چون مبنا بر شایسته‌سالاری و طی کردن فرآیندی است که برای معرفی کاندیداها به رییس جمهور پیش بینی شده است، آنچه که گفته می‌شود بیشتر گمانه‌زنی است تا واقعیت. امیدواریم که چهره‌های خوشنام و مقبول در میان مردم که از تخصص لازم و تجربه‌ی کافی برخوردار هستند و چهره‌های جوان و توانمند و زنان در کابینه آینده برخوردار باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1254465/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حضور آمریکایی‌ها در شکنجه‌گاه مخوف صهیونیست‌ها

کمدین‌های «چارپایه» از یوسف تیموری تا علی صادقی

اقدام اینستاگرام برای مقابله با سواستفاده جنسی

اهمیت «مسی پلی» برای کودکان

تظاهرات در یمن در حمایت از غزه و لبنان

حال خوش پرستو گلستانی در سواحل زیبای گیلان

اولین اظهارات عراقچی هنگام ورود به ترکیه

پخش فیلم «تاریکی» همراه با زیرنویس ویژه ناشنوایان از شبکه سلامت

فرآیند ثبت‌نام وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان غیرحضوری است

نادر سلیمانی با پوشیدن این لباس در 50سالگی به آرزویش رسید

تیزر سریال خانوادگی تب و تاب

قالیباف: رژیم صهیونیستی تنها زبان زور را می‌فهمد

خطیب‌زاده: خویشتن‌داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست

حزب‌الله لبنان با شلیک 15 موشک خلیج حیفا را بمباران کرد

شرایط فیلمسازان مستند خوب نیست

واکنش نماینده تهران به اقدامات ضد ایرانی شبکه اجتماعی ایکس

طلای جهانی مرز 2700 دلار را هم شکست

31 زخمی در حمله پهپادی حزب‌الله به محل تجمع نظامیان صهیونیست

تصاویر دلخراش؛ تصویر جدید از شهید السنوار پس از شهادت

گفتگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو درباره ترور رهبر سیاسی حماس

«برکینگ بد» بهترین سریال هزاره سوم شد

زندگی ساده برنده نوبل

حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

بسته تسلیحاتی جدید آلمان برای اوکراین

بازار گمانه‌زنی‌ها برای معاون هنری وزیر ارشاد همچنان ادامه دارد

واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به خبر ترور السنوار

روایتی از خوشحالی فراریان مالیاتی از یک تکذیبیه

دستگیری یک آقا، آینده جنیفر لوپز را به خطر انداخت!

ماجرای تغییر بازیگر نقش عمربن سعد در «مختارنامه» چه بود؟

عکس نوزادی لیلا حاتمی

جیسون استاتام درگیر توطئه بین‌المللی

نامه ایران به سازمان ملل درباره اتهامات تل‌آویو علیه تهران

چرا تلویزیون اسرائیلی آیت‌الله سیستانی را تهدید کرد؟

به جای هَمِستِر از ایده‌هات پول در بیار / آموزش کسب درآمد از ایده‌های نو

اندیشکده غربی: ایران دشمن شماره یک آمریکا نیست

ویدیویی از لحظات آخر زندگی شهید یحیی السنوار

استاندار خراسان رضوی با خانواده‌های شهید و یک جانباز دوران دفاع مقدس دیدار کرد

459 مسموم و 54 فوت «متانول» از 8 تا 24 مهر

واکاوی یک ادعا درباره بی‌بی؛ آیا نتانیاهو ایرانی‌الاصل است؟!

تهدید پزشکیان به برکناری و محاکمه

روایت منابع آمریکایی از سختی جنگ برای اسرائیل در جنوب لبنان

خطر اوکراینیزه‌شدن تایوان

تفکر میرباقری کشور را به جنگ می‌‏کشاند

موج جدید توحش رژیم صهیونیستی در بمباران لبنان

روسیه: آمریکا بر اقدامات اسراییل سرپوش می‌گذارد

تنگه را ببندیم نفت را چه کنیم؟

عراقچی: رایزنی‌هایم با رییس جمهور مصر بسیار صریح، مستقیم و جدی بود

چطور گلدان ها را در فصل پاییز نگهداری کنیم؟

واکنش بایدن درباره ادعای تل‌آویو درباره ترور السنوار

هلاکت 7 نظامی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی