اخبار محرمانه

آخرين مطالب

اوج‌گیری تولید و توزیع سوخت مایع در تابستان/ روزانه 265 میلیون لیتر سوخت مایع در کشور توزیع می‌شود وزارت نفت

اوج‌گیری تولید و توزیع سوخت مایع در تابستان/ روزانه 265 میلیون لیتر سوخت مایع در کشور توزیع می‌شود
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - وزارت نفت افزون بر تأمین پایدار سوخت نیروگاه‌ها در روزهای اوج مصرف برق و گرمای بی‌سابقه تابستان امسال، با وجود جهش مصرف بنزین و رسیدن رقم مصرف به 147 میلیون لیتر در روز پیش از تاسوعای حسینی (24 تیر) سوخت جایگاه‌های سراسر کشور را نیز تأمین و توزیع کرده است.

به گزارش خبرنگار شانا، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم‌اکنون روزانه بیش از 265 میلیون لیتر سوخت مایع در کشور توزیع می‌کند که به گفته جواد اوجی، وزیر نفت ارزش سالانه آن حدود 67 میلیارد دلار است که این عدد تقریباً 2 برابر بودجه سالانه کشور در همه بخش‌ها می‌شود.
این موضوع در شرایطی است که کشور با جهش مصرف سوخت روبه‌روست و آمارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نشان‌ می‌دهد توزیع بنزین در روز پیش از تاسوعای حسینی به حدود 147 میلیون لیتر بنزین رسیده است. در واقع وزارت نفت افزون بر تأمین مشقت‌بار سوخت موردنیاز همه بخش‌ها ازجمله صنایع، حمل‌ونقل و... در عملیاتی شبانه‌روزی و بسیار فشرده، روزانه هزینه هنگفتی را صرف زنجیره تولید فرآورده از حفاری و تولید نفت تا پالایش و توزیع می‌کند و افزون بر آن‌، بخش قابل‌توجهی از این سوخت تولیدی به‌دلیل مصرف بالای خودروها و قاچاق سوخت در کشور هدر می‌رود.
وزارت نفت در اوضاعی که از سوی شرکت‌های ملی گاز و پخش فرآورده‌های نفتی، سوخت موردنیاز کشور در بخش حمل‌ونقل و نیروگاهی را در اوضاع افزایش بی‌سابقه مصرف برق در گرمای طاقت‌فرسای تابستان امسال، بدون کمترین وقفه و کمبودی تأمین کرده در عین حال پاسخگوی توزیع سوخت در سفرهای ایام پایانی تابستان و سوخت‌رسانی به زائران اربعین خواهد بود.
جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز از طرفی معتقد است مصرف غیراستاندارد سوخت خودروها در بخش بنزین تا روزانه 40 میلیون لیتر و در بخش دیزلی تا روزانه 60 میلیون لیتر هدررفت سوخت را بر پیکر صنایع پالایشی کشور تحمیل می‌کند.
وی همچنین به‌تازگی گفته است تغییر ساعات کاری موجب افزایش 11درصدی مصرف بنزین در سطح شهر تهران و افزایش 6درصدی مصرف بنزین در کل کشور شده که این موضوع هم تحمل بار اضافی بر صنایع پالایشی کشور، آن هم در شرایط مصرف بالای برق کشور و لزوم تأمین سوخت نیروگاهی را به‌دنبال داشته است.
با روی کار آمدن دولت سیزدهم، وزارت نفت اقدام‌های مؤثری را در زمینه تأمین پایدار سوخت در کشور به انجام رسانده است که افزایش 13درصدی ظرفیت پالایشی، افزایش 19.6درصدی تولید بنزین، افزایش روزانه 50 میلیون مترمکعبی ظرفیت فراورش گاز، افزایش یک هزار کیلومتری خطوط لوله نفت و فرآورده تکمیل طرح‌های افزایش ظرفیت پالایشی و افزایش کیفی محصولات پالایشگاه‌های نفت، افزایش 8.3درصدی تولید گازوئیل و افزایش 18درصدی انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی ازجمله دستاوردهای دوره 33 ماهه فعالیت دولت سیزدهم بوده است.
در دولت سیزدهم با افزایش خوراک نفت خام و میعانات گازی پالایشگاه‌ها، ظرفیت پالایشی کشور را با افزایش 13درصدی از روزانه 2 میلیون و 100 هزار بشکه به روزانه 2 میلیون و 370 هزار بشکه رسانده است.
در طول این مدت همچنین با تکمیل طرح‌های افزایش ظرفیت پالایشی و افزایش کیفی محصولات پالایشگاه‌های نفت ازجمله تکمیل و بهره‌برداری از فاز دوم توسعه پالایشگاه آبادان به ظرفیت 210 هزار بشکه در روز به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون دلار، تکمیل و بهره‌برداری واحد تصفیه نفت‌گاز، یوتیلیتی، آفسایت و مخازن پالایشگاه اصفهان (فاز اول) با کیفیت یورو 5 به میزان 16 میلیون لیتر در روز به ارزش 800 میلیون دلار، تکمیل و بهره‌برداری از واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز پالایشگاه تبریز و سه طرح کیفی‌سازی به ارزش 100 میلیون دلار، انجام تعمیرات اساسی و تکمیل ظرفیت عملیاتی پالایشگاه 140 هزار بشکه‌ای ال‌پالیتو به ارزش 110 میلیون یورو و صدور خدمات فنی - مهندسی به پالایشگاه‌های فراسرزمینی با فروش 3 میلیون قلم کالای ایرانی، تکمیل طرح احداث پالایشگاه میعانات گازی آدیش جنوبی به ظرفیت 60 هزار بشکه در روز به ارزش بیش از 500 میلیون دلار، تولید روزانه بنزین کشور بیش از 20 میلیون لیتر و تولید روزانه نفت‌گاز یورو 5 کشور بیش از 18 میلیون لیتر افزایش یافته است.
حجم انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی نیز با خطوط لوله در پی استقرار دولت سیزدهم از روزانه 348 میلیون لیتر به روزانه 377 میلیون لیتر (در پایان سال 1402) رسیده است.
دولت سیزدهم همچنین در طول دوره نزدیک به سه ساله فعالیت خود، بیش از یک هزار کیلومتر خط لوله در قالب چهار پروژه مختلف آماده بهره‌برداری کرده که با راه‌اندازی این خطوط که درمجموع با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 200 میلیون دلاری به سرانجام رسیده، 665 هزار بشکه به ظرفیت انتقال خطوط لوله کشور افزوده شده است.
آمارها همچنین نشان می‌دهد با تکمیل بعضی از طرح‌های بهینه‌سازی و اجرای طرح‌های افزایش ظرفیت پالایشی در پالایشگاه‌های کشور، میانگین تولید بنزین موتور کشور 19.6درصد و تولید نفت‌گاز کشور 8.3درصد رشد یافته است.
وزارت نفت اما با افزایش جهشی و خیره‌کننده مصرف سوخت کشور پس از مهار شیوع ویروس کرونا و پس از آن ناترازی بین تولید و مصرف و مصرف روزافزون خودروها، تاکنون توانسته است با تلاش و همت شبانه‌روزی متخصصان، کارکنان و مدیران، جایگاه‌داران و رانندگان نفتکش‌ در زنجیره توزیع سوخت کشور از پالایشگاه‌ها، انبارها تا جایگاه‌های عرضه سوخت، توزیع سوخت را مدیریت کند و اجازه ندهد جریان سوخت‌رسانی در کشور حتی برای لحظه‌ای متوقف شود.
این وزارتخانه‌ تاکنون افزون بر تأمین سوخت نیروگاهی کشور، سوخت موردنیاز خودروها و دیگر بخش‌های صنعتی و خدماتی در زمین، هوا و دریا را تأمین کرده و سوخت‌رسانی‌های ویژه در مناسبت‌های مختلف از جمله سفرهای نوروزی، سفرهای تابستانی، ایام اربعین و رخدادهای طبیعی ازجمله سیل و زلزله را بدون کمترین کمبود و نارضایتی از سوی هموطنان در سراسر کشور انجام داده است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1253718/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بزرگ‌ترین شگفتی سال خاورمیانه

جزئیات طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال دائمی محور فیلادلفیا

عصرایران نوشت: از بازرگان تا عشقی!

گسترده‌ترین تظاهرات در تل آویو از آغاز جنگ غزه

پزشکیان خاتمی نیست

رانت مومنانه

رقابت با همسایه طماع

ژست های امیر آقایی در مراسم اکران یک فیلم

پزشکیان: اگر توان دفاعی را نداشتیم، جنایتکاران علیه مردم ما جنایات می‌کردند

سد بلند بازدارندگی حزب‌الله لبنان

جنین با تلی از ویرانه؛ عقب‌نشینی صهیونیست‌ها پس از 10 روز

شیر طلایی ونیز به فیلم آلمودوار رسید

خبر بد برای "هاشم" و "سهراب"

رئیس سابق کمیسیون اصل 90: اگر عشقی آن موقع که تذکر دادم، برکنار شده بود نه مال مردم می‌رفت، نه آبروی خودش

اعلام خط قرمز ایران

خشم مردم فرانسه از تصمیمات ماکرون

چهره ها/ تغییر قیافه مجری زن تلویزیون بعد از 23 سال

"بهبود" گیر افتاد!

قحطی بنزین در شهرهای شمالی

اولین اظهارنظر مدیرعامل تلگرام پس از آزادی

بی‌تفاوتی بازار به استعفای عشقی

تجمع معترضان مقابل محل اقامت نتانیاهو

چین خطاب به آمریکا: ما تهدید نیستیم بلکه یک فرصت می باشیم

مطهرنیا: با یک تلفن از دانشگاه آزاد قم اخراج شدم

پاسخ رهبر انقلاب به گزارش عملکرد ستاد اجرایی فرمان امام: از آقای فتاح تشکر شود

واکنش ثابتی به حواشی انتشار فرم انصرافش از وام مسکن

رکوردزنی تهران در آمار شاغلان فقیر

نفی دوقطبی‌سازی

تحلیل مسعود نیلی از ترس مواجهه با ناترازی‌های اقتصاد ایران

چهره ها/ عکس جدید از یاسمنِ سریال لحظه گرگ‌ و‌ میش

تصورتان از تایلند چیست؟

بذل‌وبخشش فرانسه از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای اوکراین

حمله پهپادی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر 91 ارتش رژیم صهیونیستی

خانواده‌های اسرای اسرائیلی: نتانیاهو در حال کارشکنی در مذاکرات غزه است

امیر آقایی در اکران مردمی فیلم «کارزار»

حضرتی گزارش داد؛ مسئولیت برگزاری نخستین نشست خبری پزشکیان با کیست؟

سخنگوی مرکز مبادله: بیش از 25 هزار قطعه سکه فروخته شد

ویدئویی دردناک از کودکانی که در اردوگاه پناهندگان النصیرات مجروح شدند

فرود جنگنده های آلمان در فنلاند در 180 کیلومتری مرز روسیه

9 ضربه ایران به تروریست‌ها؛ سه مقر گروهک‌‌ها در استان سلیمانیه تخلیه شد

تحلیل احمد میدری از خطای بزرگ ایران در مسیر توسعه

وزیر تعاون: یارانه 13 هزار معلول به‌زودی پرداخت می‌شود

جنایات وحشیانه اسرائیل در زندان‌ها علیه فلسطینیان

واکنش سخنگو و معاون پارلمانی دولت رئیسی به «وام عشقی»

سخنرانی کمتر دیده‌شده آیت‌الله خامنه‌ای در دومین سالگرد واقعه کشتار 17 شهریور

روایت تجارت نیوز از رکوردشکنی تعداد و مبلغ تراکنش های بانکی

29 درصد صهیونیست‌ها در سودای مهاجرت از سرزمین های اشغالی

تظاهرات هزاران هوادار فلسطین مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن

کمی پشت صحنه شهرزاد ببینیم!

اولین تصویر از اکبر عبدی در «ماه عسل» منوچهر هادی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی