اخبار محرمانه

آخرين مطالب

پشت پرده ترور نافرجام علیه ترامپ اخبار محرمانه از منابع دیگر

پشت پرده ترور نافرجام علیه ترامپ
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - فارس / تیراندازی به ترامپ، در بحبوحه افزایش حمایت‌ها از تشدید خشونت سیاسی در آمریکا و اوج‌گیری بی‌اعتمادی به جریان حکمرانی در این کشور صورت می‌گیرد.
تیراندازی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در شرایطی اتفاق افتاده است که طبق نتایج برخی از تحقیقات، بیشتر مردم آمریکا از به کارگیری خشونت علیه وی، جهت توقف ریاست‌جمهوری مجددش حمایت می‌کنند تا به‌کارگیری خشونت برای حمایت از او و بازگشتش به قدرت!
به گزارش گاردین، تیراندازی روز شنبه در محل برگزاری یکی از گردهمایی‌های انتخاباتی ترامپ واقع در باتلر پنسیلوانیا درست زمانی اتفاق افتاد که طبق نتایج نظرسنجی‌ها حمایت‌ها‌ از به‌کارگیری خشونت سیاسی در آمریکا علیه ترامپ افزایش پیدا کرده است. با این حال هنوز انگیزه تیراندازی و عقاید سیاسی فرد تیرانداز مشخص نشده است. بدون شک چنین حادثه‌ای، چشم‌اندازهای مربوط به افزایش خشونت در سال رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تشدید خواهد کرد. در همین راستا یک نظرسنجی انجام گرفته شده در اواخر ماه ژوئن از سوی دانشگاه شیکاگو نشان داده که شمار بیشتری از مردم این کشور از خشونت علیه ترامپ حمایت می‌کنند تا از به کار گیری خشونت در حمایت از وی. طبق نتایج این نظرسنجی حدود 26 میلیون نفر از شهروندان بزرگسال آمریکایی موافق به‌کارگیری خشونت برای حذف ترامپ هستند، در حالی که تنها 18 میلیون نفر از مردم این کشور به عنوان حامیانش با ایده به کارگیری خشونت برای حفظ وی در قدرت همراهی می‌کنند. طبق نتایج نظرسنجی مذکور، از 26 میلیون شهروند بزرگسال آمریکایی مخالفِ بازگشت ترامپ، حدود 30 درصد از آنها صاحب اسلحه هستند.در همین رابطه باب پاپ، استاد دانشگاه شیکاگو که پروژه امنیت و تهدیدات در شیکاگو را در دست دارد، در جریان مصاحبه‌ای پیش از حادثه ترور نافرجام ترامپ در شنبه شب عنوان کرده بود، احساسات ضدترامپ نسبت به احساسات حامی ترامپ در میان مردم آمریکا بیشتر است.وی همچنین هشدار داده بود که باید برای مقابله با خشونت‌های جناح چپ در مخالفت با بازگشت دونالد ترامپ در این کشور آماده بود.



حزب‌گرایی افراطی، انتشار اطلاعات و اخبار نادرست در رسانه‌های اجتماعی به همراه لفاظی‌های خشونت‌آمیز ترامپ و متحدانش از جمله عوامل موثر بر افزایش حمایت از خشونت سیاسی در بین مردم آمریکا علیه وی محسوب می‌شود. همانطور که همه این عوامل در 6 ژانویه سال 2021 نیز موجب یورش هزاران نفر به ساختمان کنگره آمریکا شد. طبق نتایج این نظرسنجی که برای اولین بار با هدف بررسی خشونت سیاسی و تغییر نگرش‌ها نسبت به دموکراسی در آمریکا انجام گرفته است، مهم‌ترین دلایل افزایش خشونت سیاسی در آمریکا، ناشی از بی‌اعتمادی به جریان حکمرانی در این کشور و افزایش باور به تئوری‌های توطئه است. به گفته پاپ، تیراندازی به ترامپ نتیجه چنین حمایت قابل‌توجهی از خشونت سیاسی در آمریکا است و به توصیه وی، حتی جو بایدن، نامزد اصلی حزب دموکرات و رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نیز باید نگران چنین خشونت‌های سیاسی علیه خود در ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری باشد. در چنین شرایطی محکوم کردن خشونت‌های سیاسی از جانب رهبران هر دو حزب و در تمام سطوح برای مقابله با این خشونت‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. بر این اساس، واکنش رهبران سیاسی به ماجرای تیراندازی به سوی ترامپ تا حدی یکسان بوده است. در همین رابطه جو بایدن، در اظهاراتی ضمن محکوم کردن این حادثه عنوان کرده است، چنین خشونت‌هایی در آمریکا جایی ندارد و بر لزوم محکوم کردن این حادثه از سوی مردم آمریکا تاکید کرده است. باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز در واکنش به حادثه مذکور عنوان کرده است که در نظام دموکراسی آمریکا جایی برای چنین خشونت‌هایی وجود ندارد.
طی سال‌های اخیر خشونت سیاسی در آمریکا اشکال مختلفی به خود گرفته است. مواردی از این خشونت‌ها را در شورش 6 ژانویه، تهدیدات خشونت‌آمیز و آزار و اذیت‌ علیه مقامات انتخاباتی به همراه تلاش برای حمله به مقامات سیاسی را می‌توان مشاهده کرد. بر اساس بررسی کنسرسیوم ملی برای مطالعه و پاسخ به تروریسم، بیشتر خشونت‌های سیاسی در آمریکا از سوی افرادی انجام می‌گیرد که به هیچ سازمان رسمی تعلق ندارند.همچنین گفته می‌شود، برای کسانی که عقاید سیاسی افراطی دارند، سازماندهی خشونت های سیاسی در فضای اینترنت همیشه آسان‌تر انجام می‌گیرد. اکنون تیراندازی در مراسم گردهمایی ترامپ، دو روز پیش از آغاز کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان رخ داده است، یعنی درست زمانی که قرار است وی به عنوان نامزد رسمی حزب جمهوری‌خواهان در انتخابات 2024 معرفی شود.تحلیل های مختلفی وجود دارد که این گردهمایی هم می‌تواند مورد هدف افراط‌گرایان خشونت طلب و گروه‌های تندروی داخلی و حتی سازمان‌های تروریستی خارجی قرار گیرد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1253040/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بزرگ‌ترین شگفتی سال خاورمیانه

جزئیات طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال دائمی محور فیلادلفیا

عصرایران نوشت: از بازرگان تا عشقی!

گسترده‌ترین تظاهرات در تل آویو از آغاز جنگ غزه

پزشکیان خاتمی نیست

رانت مومنانه

رقابت با همسایه طماع

ژست های امیر آقایی در مراسم اکران یک فیلم

پزشکیان: اگر توان دفاعی را نداشتیم، جنایتکاران علیه مردم ما جنایات می‌کردند

سد بلند بازدارندگی حزب‌الله لبنان

جنین با تلی از ویرانه؛ عقب‌نشینی صهیونیست‌ها پس از 10 روز

شیر طلایی ونیز به فیلم آلمودوار رسید

خبر بد برای "هاشم" و "سهراب"

رئیس سابق کمیسیون اصل 90: اگر عشقی آن موقع که تذکر دادم، برکنار شده بود نه مال مردم می‌رفت، نه آبروی خودش

اعلام خط قرمز ایران

خشم مردم فرانسه از تصمیمات ماکرون

چهره ها/ تغییر قیافه مجری زن تلویزیون بعد از 23 سال

"بهبود" گیر افتاد!

قحطی بنزین در شهرهای شمالی

اولین اظهارنظر مدیرعامل تلگرام پس از آزادی

بی‌تفاوتی بازار به استعفای عشقی

تجمع معترضان مقابل محل اقامت نتانیاهو

چین خطاب به آمریکا: ما تهدید نیستیم بلکه یک فرصت می باشیم

مطهرنیا: با یک تلفن از دانشگاه آزاد قم اخراج شدم

پاسخ رهبر انقلاب به گزارش عملکرد ستاد اجرایی فرمان امام: از آقای فتاح تشکر شود

واکنش ثابتی به حواشی انتشار فرم انصرافش از وام مسکن

رکوردزنی تهران در آمار شاغلان فقیر

نفی دوقطبی‌سازی

تحلیل مسعود نیلی از ترس مواجهه با ناترازی‌های اقتصاد ایران

چهره ها/ عکس جدید از یاسمنِ سریال لحظه گرگ‌ و‌ میش

تصورتان از تایلند چیست؟

بذل‌وبخشش فرانسه از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای اوکراین

حمله پهپادی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر 91 ارتش رژیم صهیونیستی

خانواده‌های اسرای اسرائیلی: نتانیاهو در حال کارشکنی در مذاکرات غزه است

امیر آقایی در اکران مردمی فیلم «کارزار»

حضرتی گزارش داد؛ مسئولیت برگزاری نخستین نشست خبری پزشکیان با کیست؟

سخنگوی مرکز مبادله: بیش از 25 هزار قطعه سکه فروخته شد

ویدئویی دردناک از کودکانی که در اردوگاه پناهندگان النصیرات مجروح شدند

فرود جنگنده های آلمان در فنلاند در 180 کیلومتری مرز روسیه

9 ضربه ایران به تروریست‌ها؛ سه مقر گروهک‌‌ها در استان سلیمانیه تخلیه شد

تحلیل احمد میدری از خطای بزرگ ایران در مسیر توسعه

وزیر تعاون: یارانه 13 هزار معلول به‌زودی پرداخت می‌شود

جنایات وحشیانه اسرائیل در زندان‌ها علیه فلسطینیان

واکنش سخنگو و معاون پارلمانی دولت رئیسی به «وام عشقی»

سخنرانی کمتر دیده‌شده آیت‌الله خامنه‌ای در دومین سالگرد واقعه کشتار 17 شهریور

روایت تجارت نیوز از رکوردشکنی تعداد و مبلغ تراکنش های بانکی

29 درصد صهیونیست‌ها در سودای مهاجرت از سرزمین های اشغالی

تظاهرات هزاران هوادار فلسطین مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن

کمی پشت صحنه شهرزاد ببینیم!

اولین تصویر از اکبر عبدی در «ماه عسل» منوچهر هادی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی